Pages

woensdag 6 september 2017

Stamping Techniques 101: Heat Emboss Resist Watercolor


Heej hallo! Welkom bij de bloghop van Stamping Techniques 101. Elke eerste woensdag van de maand doe ik mee aan een internationale bloghop waarin er een techniek wordt uitgelicht.


Voor mijn kaart heb ik ervoor gekozen om te werken met de Glossy Cardstock die sinds juni in het assortiment is opgenomen. Deze mooie, glanzende cardstock biedt zoveel mogelijkheden om te gebruiken met waterige inkt!


Omdat het glad is droogt de inkt niet zo snel als op bijvoorbeeld Whisper White. Dus dit biedt de mogelijkheid om te heat embossen met gekleurde inkt. Ik heb zwarte inkt gebruikt en embost met Clear Embossing Powder. Daarna heb ik met een Aqua Pen met verschillende kleuren inkt aangebracht. Ik heb gebruik gemaakt van de stempelset Watercolor Christmas. Dit vond ik wel toepasselijk.

Als je gebruik maakt van het Glossy Paper dan is het belangrijk dat je intensieve kleuren gebruikt. Want bij het indrogen kunnen de kleuren wat lichter opdrogen.

Naast het aanbrengen van kleur op een achtergrond is is dit papier ook super leuk om je afdruk te kleuren. Kijk maar naar het kerstboompje. Je maakt de afdruk en gaat vervolgens met een Aqua Pen over de afdruk. Ik vind het effect te gek! 

Hop snel verder naar de blog van Heike Vass. Zij heeft ook weer een super leuke toepassing van deze techniek! Fijne avond en ik hoop je snel weer te zien bij een volgend blogberichtje!


Deelnemende collega's:

Carmen Morris (ikzelf)

1 opmerking:

Sandi MacIver zei

What a great idea to use the designer paper that's already embossed - Genius - and your card turned out fabulous